Kifinomult ajánlatadási folyamat CRM-ben

Kifinomult ajánlatadási folyamat CRM-ben

Kifinomult ajánlatadási folyamat CRM-ben

Egy valódi megbízásból származó fejlesztésünk beszédes példa arra, milyen jelentős mértékben könnyítheti meg egy cég mindennapi életét egy jól megtervezett, teljesen testre szabott CRM rendszer, workflow támogatással.

Partnerünk, egy ingatlan forgalmazó cég kérte fel a Soulware-t, hogy a sok összetevős ajánlatadási folyamatukat egyszerűsítsük.

Ahol csak lehet, automatizálással gyorsítottuk fel a folyamatot, amely kettős célt szolgál: egyrészt tizedére redukáljuk vele a tevékenység „élőmunka igényét”, másrészt megnyugtató mértékben csökken a hibázási lehetőségek száma.

Ajánlat generálás

Partnerünkhöz érdeklődés érkezik egy ügyféltől: szeretne egy irodaházat bérelni a belvárosban. Az ingatlanos cég CRM-jének egyénileg kialakított és felcímkézett felületén az értékesítő végighalad az ajánlatadási folyamaton. Kiválasztja a szűrési feltételeket, amik mindig a megjelölt opciók alapján szűkítik tovább a többi választási lehetőséget.
Először is a legördülő listából kiválasztja, hogy a partner által igényelt ingatlan „bérlemény” legyen, hiszen nem vásárolni akar, hanem hosszú távú irodabérlés érdekli. Ehhez mérten szűri a rendszer a további lehetőségeket, így a típusnál már csak „bérház” vagy „irodaház” közül választhat. Eldönti, hogy milyen energiaosztályú legyen az épület (itt akár több lehetőséget is bejelölhet). Legyen A+-os. Hasonlóképpen kiválaszthatja, hogy budapesti, belvárosi, 1950 után épült, garázsos, jó állapotú épületet keres. Megjelöli, hogy minimum 3 éves időtartamra bérelné. A technikai jellemzőknél kiválasztja a 24 órás biztonsági szolgálatot, a zöldterületet, a recepciót, a kártyás beléptetőrendszert – és így tovább. Amikor a választások végére ért, egyetlen gombnyomásra a rendszer automatikusan kikeresi az adatbázis(ok)ból a megfelelő ingatlanokat és generál egy saját fejléces, egyedi dizájnnal felépített, a céges arculat szerint készült PDF dokumentumot, amiben az összes megjelölt szűrési feltétel szerepel és a cég előre megfogalmazott egyedi szövegével mutatja be a szóba jöhető ajánlatokat – bérleti díjakkal, fizetési kondíciókkal, időbeni érvényességgel.

A PDF formátuma mindig ugyanolyan: egységes, harmonikus és jó benyomást kelt. Nem a kollégák egyéni grafikai érzékétől és csinosítási hajlamától függ a kinézete. Az arculat letisztult, az ajánlat precíz és lényegre törő. És percek alatt elkészíthető! Sőt, a CRM beépített email klienséből azonnal ki lehet küldeni akár szűréssel létrehozott címlistára is.

A sokféle excel táblából órákig keresgélt-ollózgatott, „copy-paste” módszerrel összeállított ajánlatok kora a múlté. Egy modern, a megrendelő igényére hangolt CRM rendszer ma már könnyedén veszi az ilyen akadályokat.

És ennél még sokkal többet is tudhat…

Kapcsolódó bejegyzések