A csősz és a szakács - Kinek ajánljuk a CRM-et?

A csősz és a szakács – Kinek ajánljuk a CRM-et?

A csősz és a szakács – Kinek ajánljuk a CRM-et?

Képzeljünk el egy csőszt munka közben!
A szőlőcsősz nem dolgozik ügyfelekkel. Nem tárgyal megrendelésekről, nincsenek határidős feladatai. Nincsenek hosszú- és rövid távú üzleti tervei. A bevétele nem attól függ, hogyan kezeli az üzleti lehetőségeit. Egyszerűen elriasztja a szőlőbe tévedt seregélyeket, aztán munkaidő lejártával hazacsoszog a csőszkunyhóba.

Képzeljünk el egy szakácsot! A szakács megfőzi, amit a vendégek az étlapról kiválasztanak. Időre kell elkészülnie, a tányért szépen feldíszíti és már kapja is a következő rendelést. Nincs ideje digitális támogató rendszereket használni. Ebéd- és vacsoraidőben semmiképpen, olyankor rengeteg a munka. Zsíros, ragacsos kézzel nem is nyúlhatna a laptopjához – de egyébként is odakozmálna a „Bélszín Sztroganoff”, mire beviszi a CRM-be a főnökével történt emelt hangú beszélgetést.

Ha Ön szőlőcsősz vagy szakács a Kisrablóban, akkor Ön valószínűleg nem sok hasznát veszi a CRM-nek.

Ha ellenben Öné a szőlő, amire a csősz vigyáz és az Ön cége palackozza a zamatos borokat; vagy éppen Ön vezeti a hangulatos kis éttermet, ahol a szakács dolgozik – akkor majdnem biztos, hogy lendíthet az üzletén a folyamatait, vendégeit és vevőit egyaránt kezelő szoftver.

CRM szinte mindenkinek

Készítettünk már CRM-et autókereskedő ügyfelünknek, aki az egész hálózat teljes forgalmát kívánta felügyelni. Minden kiajánlott és eladott autóról pontos adatbázist vezetett, ismerte ügyfelei vágyait, tudta, melyik évben mik a kedvenc fényezés árnyalatok, melyek a leggyakrabban rendelt extrák, melyik szegmensben mik a legfontosabb szempontok, amikor valaki új autót vásárol.

Készítettünk CRM-et autóflottát üzemeltető megrendelőnknek. Ő nem eladásból, hanem flottamenedzsmentből él. Cégeknek teljes autóparkot, magánszemélyeknek gazdagon felszerelt igényes gépjárműveket biztosít tartós bérletre, teljes szerviz-ellátással, javítás esetén csereautóval. Ebben az iparágban is egészen egyedi igények merülnek fel, ha valaki döntés- és eladás-támogató rendszert akar használni.

Dolgoztunk telekommunikációs cég rendkívül bonyolult és összetett rendszerén. Óriási termék és szolgáltatás-skálából állíthattak össze a vevők saját maguknak ezerszínű konfigurációt – a választék kimeríthetetlen, a lehetőségek végtelenek. A rendszer elképesztően összetett. Nagyon sok munkánk volt benne.

Volt ingatlanos, lapkiadó, call-centeres ügyfelünk, dolgoztunk önkormányzat rendszerén, spamszűrővel egybeépített digitális megoldásokon. Készítettünk rendszert biztosítási alkusz cégnek, távközlési kommunikáció területén tevékenykedő cégeknek, információ-technológiai tanácsadó vállalatnak, adózással és könyveléssel foglalkozó cégnek, új generációs nanogyógyszerek fejlesztésében utazó vállalkozásnak. Büszkék vagyunk rá, hogy jótékonyságból teljes rendszereket adhattunk át olyan alapítványoknak, akiket örömmel támogatunk nemes céljaikban – ellentételezés nélkül, pro bono alapon.

Reméljük, listánk még sok-sok céggel és változatos területekkel bővül majd. Az azonban már ennyiből is látszik, hogy nagyítóval kell keresni olyan iparágakat, ahol ne tudnák hasznát venni egy testre szabott, egyedileg kialakított CRM rendszernek. Mert a CRM manapság már sokkal több, mint ügyfélkezelés: komplett vállalati rendszer és filozófia – az egészen kicsi cégektől a legnagyobb óriásokig szinte mindenkinek.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolódó bejegyzések