A bevezetési folyamat

A bevezetési folyamat

A bevezetési folyamat

A bevezetési folyamat lépései:

Konzultáció és tárgyalás

Az előkészítő időszakban – sok-sok beszélgetés, értő hallgatás és akadékoskodó kérdések szünetmentes feltevése segítségével – igyekszünk minél alaposabban megismerni ügyfelünk céljait. Megpróbáljuk feltárni minden igényét, segítünk lepucolni és tisztán látni a célokat, kijelölni az utakat és irányokat. Ekkor már nagy vonalakban meg tudjuk nevezni azokat a megoldásokat, amelyekkel hatékonyabbá tudjuk tenni a munkájukat.

Üzleti folyamatok felülbírálata

Javaslatokat teszünk a működés változtatására, az üzleti folyamatok egyszerűsítésére és hatékonyabbá tételére. Nem csak a szoftvert igazítjuk a céghez, hanem a cég működését is igyekszünk ésszerűbbé és a folyamatokat szoftveresen támogathatóvá tenni.

Titoktartási szerződés (NDA)

A soron következő – és rendkívül fontos – lépés a titoktartási szerződés aláírása egymás üzleti titkainak biztosítása céljából.

Élő bemutató

A következő állomás, amikor élőben is bemutatjuk az általunk ajánlott – vagy ahhoz nagyon hasonlító – megoldást. Ilyenkor vagy a saját rendszerünket vagy egy demonstrációs céllal telepített rendszert használunk.

Demó rendszer kihelyezése

Szükség szerint díj- és kötelezettségmentesen kihelyezünk egy teljes funkcionalitású rendszert az ügyfélhez, aki ezt azonnal használatba is veszi. Ez a rendszer még nincs testreszabva, de arra tökéletesen megfelel, hogy ügyfelünk láthassa, miben változtat a napi munkavégzésen egy ilyen rendszer, hogyan kell használni és milyen előnyöket tapasztalhat a használatával.

Ajánlatadás

A kereskedelmi ajánlat átadása, amely részletesen tartalmazza a teljes költséget (a futamidőre vetítve). A teljes költség két fő részből tevődik össze: benne foglaltatik egyrészt a rendszer telepítése és beüzemelése, másrészt a támogatási időszak és a konzultációs keret.

Műszaki ajánlat

Ez az ajánlat tartalmazza a technikai részleteket: a bevezetés során felhasznált komponensek és szoftverek pontos megnevezését.

Szerződéskötés

A kereskedelmi ajánlattal együtt elkészítjük és kiküldjük ügyfelünknek a szerződést is. A szerződési feltételek egyszerűek és áttekinthetőek. Nincs apró betű, nincs később jelentkező új feltétel. Törekszünk rá, hogy minden tiszta és világos legyen.

Rendszer kialakítása, igények részletes felmérése

Ebben a fázisban a legaktívabb az együttműködés ügyfeleinkkel, hiszen az itt elhangzottak alapján alakítjuk ki a leszállítandó rendszert.

Ekkor készül el a részletes

  • követelmény specifikáció
  • funkcionális specifikáció
  • és rendszerterv.

És ekkor telepítjük a teszt-, oktató-, produktív- és a fejlesztői környezetet (amennyiben szükséges).

Oktatás

A kollégák betanítása, a működés megismertetése (az adott rendszer bonyolultságától függően) több ütemben zajlik, egy, a leszállítandóval tökéletesen megegyező tesztrendszer segítségével Az oktatás célja, hogy az ügyfeleink „álmukból felkeltve” is képesek legyenek használni a telepített rendszer(eke)t. Már az előkészületi szakaszban nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy a felhasználók megértsék a rendszer elvét, előnyeit, felkészüljenek arra, hogy mit várjanak tőle, hogyan fogja támogatni a későbbiekben a munkájukat.

Rendszerdokumentáció elkészítése

Mindkét fél részére nagy segítséget jelent a részletes dokumentáció elkészítése, mely a későbbiekben akár kézikönyvként is használható.

Éles rendszer indítása

Ennél a pontnál már nem elsősorban technikailag, inkább emberi oldalról nézve izgalmas az indulás pillanata. Az eddig csak oktatás szinten használt rendszer mostantól a napi munka részeként működik. Kezd beérni a közös munkánk gyümölcse!

Rendszertámogatás + finomhangolás a konzultációs keret terhére

A konstrukciótól függően 1 vagy 2 éves támogatási időszak a leszállított rendszer elválaszthatatlan részét képezi.

A rendszertámogatás (support) összetevői:

  • Hibaelhárítás.
  • Monitorozás (a rendszereket felügyelet alatt tartjuk és garantáljuk a funkcionalitásukat).
  • 0-24-es hibabejelentés.
  • Szolgáltatási szintnek megfelelő szolgáltatások és értékek biztosítása.
  • A rendszertámogatási szerződés tartalmaz egy adott konzultációs órakeretet, amit főként a támogatott rendszerekkel kapcsolatos változtatásokra lehet felhasználni, de a rendszertől független informatikai probléma megoldásában is segítünk, ha szükséges.
  • Az ÁSZF-ben meghatározott kötbér mértékével garantáljuk a szolgáltatási szintnek megfelelő teljesülést

Célunk, hogy a támogatási időszak lejártával egy hibátlanul működő rendszer maradjon az ügyfél tulajdonában, amit onnantól kezdve akár önállóan is képes tovább üzemeltetni.

Kapcsolódó bejegyzések