CRM

Mit tud a CRM?

Rövid- és hosszútávú üzleti célok támogatása

A CRM az értékesítők szemszögéből

A CRM minden ügyfélről és üzleti potenciállal rendelkező lehetőségről az összes adatot egyetlen központi helyen tárolja és rendszerezi, így az egész értékesítési folyamat átlátható, semmilyen fontos információ nem keveredhet el. Az értékesítők számára bármilyen üzleti esemény összes részlete elérhető: az ügyfél adatai, a döntéshozó személye, az értékesítés aktuális állapota, a tárgyalások előzményei, az összes felmerült nehézség, az esetleges reklamáció kezelésének állapota és módja – így a sikeres értékesítéshez vezető összes lépés pontosan tervezhető. Nincs többé visszatartott információ, követhetetlen ügymenet, szétszórt adatok rendezetlen halmazai. A központilag rendszerezett információknak köszönhetően a kolléga szabadsága idején is akadálytalanul folytatható az általa megkezdett folyamat. A feladatok feloszthatóak, a rendszerhez bármelyik értékesítő hozzáférhet, megszabott jogosultsággal.

A CRM a vezetők szemszögéből

A CRM által a cég vezetése nyomon követheti a megvalósult, folyamatban levő és tervezett üzleti lehetőségek minden részletét, az értékesítést kísérő tevékenységeket, a projektek aktuális állását, a kollégák munkájának hatékonyságát, az ügyfelek elégedettségét, esetleges lemorzsolódását. A CRM rendszer segít azonosítani a legtöbb profitot hozó ügyfeleket, hogy rájuk kiemelt figyelmet fordíthassanak, segít a keresztértékesítésben, a termékfejlesztésben, a marketing eszközök alkalmazásában, az ügyfelek személyre szabott kiszolgálásában. Javítja a napi munkavégzés hatékonyságát, támogatja az értékesítők munkáját. Segítségével láthatóvá válnak az elkövetett hibák, amelyekből levonhatják a fontos következtetéseket. A rendszer lehetőséget ad a változtatásra, a módszerek tökéletes finomhangolására.

A CRM a vállalat szemszögéből

A CRM sokkal több, mint egy ügyfélnyilvántartó rendszer: a napi operatív szintű munkavégzés támogatása mellett a hosszútávú, stratégiai célokat is segít kijelölni és megvalósítani. A vállalat összes lépését annak rendeli alá, hogy támogassa új ügyfelek megszerzését, a régiek megtartását, magas minőségben kiszolgálja őket és elérje mindannyiuk tartós elégedettségét – szem előtt tartva a cég hosszú távú üzleti érdekeit. A jól vezetett CRM rendszer statisztikai kimutatásaira alapozva könnyebben tervezhető a cég jövője, vágyott piaci pozíciója, árbevételének alakulása, ügyfélkörének változásai és tervezett fejlődési fázisai. Egy jól működő CRM rendszerrel nincs eltűnt ügyfél, lezáratlan ügy, rendezetlen reklamáció és nincs találomra meghatározott fejlődési irány. A professzionálisan beállított és precízen használt CRM rendszerrel garantált az elégedett ügyfél. És persze a hosszú távú profit.

A CRM az ügyfelek szemszögéből

Ön, mint mit sem sejtő ügyfél úgy fogja érezni, hogy a CRM-et használó cég értékesítői meglepően figyelmesek, mindenre emlékeznek és pontosan ismerik az igényeit. Nem feledkeznek el a megbeszélt időpontokról, fejben tartják az Ön születésnapját, megkérdezik, hogyan sikerült a nyaralás, személyre szabott ajánlatokat adnak és segítenek az esetleges reklamáció gördülékeny intézésében.

Mintha csak Ön lenne az egyetlen ügyfelük. Vagy legalábbis a legfontosabb…

Ez a „kiemelt ügyfél” érzés. Ezt biztosítja a CRM a cég vásárlói számára.

Szakmai részletek: A CRM részletesebben

Mit nem tud a CRM?

„Jövőre már nyolcszor ennyit keresel!”

Aranytojást tojó CRM?

A CRM sem csodaszer, nem lehet megoldás a cég életében felmerülő összes problémára. Nem hoz döntést Ön helyett, nem helyettesíti az élő munkatársak kreativitását, empatikus készségét, nem pótolja az emberi precizitást és intelligenciát, és nem hoz munka nélkül látványos pénzügyi növekedést. A legjobb üzleti alkalmazás sem dolgozik a kellő motiváció nélküli kolléga helyett. Ha nem töltik fel információkkal, a legaprólékosabb adatbázis is csupán elázott puskapor. Az még nem elég, hogy kézhez kap egy jó szisztémát – ha nem használja ki annak lehetőségeit.

Egy jó CRM rendszerrel sok munka van. Minden résztvevőnek tevékenyen alakítania kell a nyilvántartást, minden információt pontosan, rendezetten kell bevezetnie a rendszerbe. És a tárolt adatokat hozzáértőn kell kiolvasni, felhasználni is. Ha azonban jól csinálják, akkor egy idő elteltével olyan kérdésekre is választ fog adni, amiket ma még fel sem tettek.

Mit tud a Soulware által testreszabott SugarCRM?

Hatékony folyamatok, ügyfélérték-növelés

A CRM szerintünk

Szinte minden cég üzleti folyamatait lehet támogatni precízen testreszabott CRM-mel. Mi a Soulware-nél örömmel fogadjuk a kihívást, hogy az Ön üzletére és működési sajátosságaira hangoljuk a SugarCRM-et és további fejlesztéssel egyedi funkciókat valósítsunk meg – amelyek hatékonyabbá teszik cégének működését. Megosztjuk Önnel javaslatainkat: milyen változtatások szükségesek az üzleti folyamataikban ahhoz, hogy azok rendszerrel támogathatóvá váljanak. Feltérképezzük cégének működését, megismertetjük munkatársaival a tervezett rendszer sarokpontjait, lehetőségeit. Elmondjuk, hogy az Ön üzletében milyen mérőszámokat érdemes figyelnie, milyen lekérdezéseket kezdeményezhet, milyen riportokat állíthat be – mindenre felkészítjük. Az már az Ön szándékától függ, hogy milyen tényezőket szeretne mérni – és hogy ezen számok ismeretében milyen döntéseket hoz.

Szakmai részletek: Soulware CRM részletesebben.